Mies Free Laskutuksen takana

Lukuaika: n. 3 minuuttia
Mies Free Laskutuksen takana
Ajankohtaista  »  Mies Free Laskutuksen takana

Monet asiakkaamme ovat tottuneita siihen, että kellonajasta ja paikasta riippumatta heidän tiedusteluihinsa on usein antamassa tarkempia vastauksia Joonas. Kuka tai mikä onkaan tämä asiakaspalveluun intohimoisesti suhtautuva Joonas?

Yhä useammat yritykset ovat viime aikoina luoneet itselleen kuvitteellisen brändikeulakuvan, joka edustaa yhtiötä. Halusimme Free Laskutuksessa tehdä samoin, kunnes ymmärsimme, ettei meidän tarvitse lähteä merta edemmäs kalaan. Tämä itsekin merellä viihtyvä henkilö oli seissyt suoraan edessämme yrityksen perustamisesta lähtien. Joten, kuka kävisikään tähän rooliin paremmin kuin yrityksen perustaja Joonas Tuompo itse.

Muiden luodessa fiktiivisiä edustajia brändeilleen meillä on Joonas. Tämä mies on aina ollut ja on yhä edelleen aktiivisesti Free Laskutuksen taustalla tarjoten henkilökohtaista asiakaspalvelua ja ammattitaitoaan asiakkaidemme tueksi. Saimmekin alkuviikosta asiakaspalveluumme muiden kysymysten lomassa erittäin mielenkiintoisen ja hauskan kysymyksen: kuka on Joonas?

Kysymyksestä inspiroituneena päätimme ryhtyä tuumasta toimeen ja avata kysymystä tämä blogin yhteydessä. Siispä istutinkin kollegani Joonaksen haastatteluun kiperien kysymysten ja mielenkiintoisten vastausten äärelle, jotka avaavat samalla syitä Free Laskutuksen olemassa ololle.

Joonas Tuompo on sarjayrittäjä, pienen pojan isä ja innokas purjehtija. Hän istuu toimistollamme tavaramerkiksi muodostunutta partaansa haroen ja suostuu lopulta ehdotukseen lyhyestä haastattelusta hetken mielijohteesta.

Miksi asiakkaat ovat sinulle niin tärkeitä?

”Mielestäni kaikilla tulisi oikeus tehdä töitä ja hankkia oma elantonsa ILMAN, että ketään pakotetaan yrittäjyyteen. Tämä buumi on ollut käynnissä useamman vuoden ja meillä ei ole näkyvissä muutosta siihen.”

Asiakkaidemme kautta saamme laajan katsauksen siihen, mitä työelämä on ja millaisessa murroksessa se on ja tätä on ollut etuoikeutettu seurata. Se myös ajaa rakentamaan parempaa ja helpompaa palvelua, jotta asiakkaidemme laskutukseen ja taloushallintoon kuluva aika ei ole kuukausittain kymmeniä tunteja vaan pikemminkin minuutteja.”

Miksi perustit laskutuspalvelun?

”Koko laskutuspalvelu lähti siitä, kun näin tuttujeni joutuvan ongelmiin pakko yrittäjyydestä johtuen. Halusin tuoda markkinoille palvelun, mitä kautta jengi voi turvallisesti laskuttaa omat työnsä, ilman ns. yrittäjän riskiä. Perustamisen jälkeen on tullut lukuisia syitä lisää jatkaa ja kasvattaa toimintaa ja parasta on se asiakaspalaute, mitä me ollaan saatu Free:stä. Se pitää motivaation aika korkealla päivästä toiseen.”

Miten kerkeät tehdä kaiken?

”Mä oon opetellut erilaisen tavan tehdä töitä. Aikataulutan päivä tosi tarkasti ja määrittelen tehtävät, mitkä on pakko hoitaa. Toinen ja tärkein syy kerkeämiselle on meidän huikee tiimi. Mun ei tarvitse stressata markkinoinnista tai myynnistä oikeastaan yhtään, koska tyypit hoitaa ne itsenäisesti alusta loppuun. Meillä on myös ihan huikee porukkaa kehittämässä Free-Laskutuksen ohjelmistoa. Tän kehitystyön ansiosta, me ollaan saatu lähes kaikki toiminnot automatisoitua, eli kone tekee lähestulkoon kaiken. Suurin aikasyöppö onkin tämän ohjelmiston lisäkehittäminen ja ohjelmiston älyn lisääminen.”

Mitä haluaisit sanoa kaikille asiakkaille ja Freen käyttäjille?

”Jatkakaan samaan malliin, eli antakaa meille palautetta, jotta me saadaan palveluamme paremmaksi. Loppuviimein me ollaan täällä kuitenkin teitä varten.
Toinen pointattava asia on, että vaikka tänäkin vuonna on tapahtunut muutoksia esimerkiksi eläkevakuuttamisessa, ei ne muutokset ole huonoja. Aika harvoin ne on oikeasti huonoja ja teidän etujen vastaisia. Me teemme täällä hartiavoimin töitä viranomaisten kanssa joka päivä, että teidän oikeudet ja edut paranisivat. Valitettavasti rattaisto on hieman hidas, muttei onneksi mahdoton!”

Päätän haastattelun, kun Joonaksen on pakko lähteä työpäivän päätteeksi merta kohden. Kaikesta kiireestä huolimatta Joonas vastaa aina ja nopeasti asiakkaiden tiedusteluihin oli tilanne mikä tahansa. Esimerkiksi purjehtiessaan Puolasta Suomeen kesälomansa aikana, hän hoiti asiakaspalvelun kiperimmät kysymykset kännykällä avomerellä, keskellä ukonilmaa. Tyypillistä Joonasta.

FREE.fi Whatsapp